sâmbătă, 28 august 2021

ERASMUS+ KA1 - EDUCAȚIE EUROPEANĂ ÎN ȘCOALA NOASTRĂ! (IUNIE 2021, SPANIA)

 

Participare la stagiul de formare Erasmus+ în Spania, în cadrul proiectului Educație europeană în școala noastră, coordonat de Școala Gimnazială nr. 4 Suceava

 

            În perioada 14-18 iunie 2021, doamna profesor doctor Ciupu Mariana-Vica de la Școala Gimnazială nr. 4 Suceava a participat alături de două cadre didcatice din Polonia la stagiul de formare Erasmus + Project Based Learning, furnizat de centrul de formare iDevelop Teacher Training afiliat societății EuroMind, la Sevilia, în Spania, în cadrul proiectului de mobilitate a personalului din domeniul învățământului școlar (Learning Mobility of Individuals – School education staff mobility) intitulat Educație europeană în școala noastră 2019-1-RO01-KA101-062567, finanțat de Comisia Europeană și coordonat de doamna profesoară în învățământul primar Mazilu Mirela. Coordonatoarea proiectului a menționat că scopul proiectului este însușirea de către profesori a unor metode didactice interactive, inovatoare și colaborative și a completat cu precizarea că acest curs de formare și mobilitatea, inițial programate pentru anul 2020, au fost amânate pentru anul curent în contextul pandemiei de Covid-19.

            Programul de formare a debutat cu activități de dinamizare a grupului prin tehnici teatrale și metode expresive și creative utilizate de formatoare, actrița Cristina Dominguez, astfel încât participanții s-au cunoscut și și-au exprimat obiectivele, așteptările și îndoielile cu privire la formare. Au urmat 5 module de curs pe tema învățării bazate pe proiect, desfășurate atât indoors cât și outdoors, în care au fost prezentate și explicate strategiile cele mai eficiente ale învățării colaborative și modalitatea de planificare, dezvoltare și evaluare a unui proiect educativ prin metode ca tehnicile teatrale, analiza, reflecția, colaborarea și meditația, implicând cele cinci simțuri. Primul modul de formare s-a axat pe perspectiva diacronică a cadrului educațional cu accente pe felul în care era abordat procesul de predare-învățare-evaluare în trecut și cum este desfășurat în prezent ținând cont de cerințele elevilor și ale părinților și de așteptările societății. Următorul modul a evidențiat modul în care teoria inteligențelor multiple a psihologului Howard Gardner poate contribui la optimizarea învățării și la obținerea unui grad mai mare de implicare a elevilor într-un proces de învățare ancorat în realitate și conectat la interesele copiilor și ale adolescenților.

            Competențele secolului XXI au fost subiectul principal al următorului modul: comunicarea orală și scrisă, gândirea critică, rezolvarea de probleme, colaborarea, creativitatea, inițiativa, adaptabilitatea și agilitatea, speranța și optimismul, introspecția, empatia, reziliența, curajul și viziunea asupra viitorului. Modulul 4 s-a centrat pe ascultarea activă cu scopul conectării la ceilalți, ca abilitate esențială în implementarea învățării colaborative în cadrul unui proiect educativ, care implică totodată gândirea critică, creativitatea, colaborarea și comunicarea. A urmat vizita la Școala Agora CEIP pentru a observa rezultatele învățării bazate pe proiect împărtășite de elevii și profesorii școlii și pentru a descoperi particularitățile învățământului primar și gimnazial spaniol într-un dialog cu directorul școlii. Ultimul modul a rezumat strategiile, arhitectura și ingredientele învățării pe bază de proiect, culminând cu Dream big, un exercițiu de analiză și introspecție asupra sinelui ca protagonist în îndeplinirea celor mai îndrăznețe visuri. Concluzia sesiunilor de formare a subliniat că orice rezultat trebuie să fie inițiat și promovat de propria persoană, singura responsabilă de propria fericire și împlinire, fără a aștepta ca ceilalți să se schimbe pentru a deveni fericit. Condiția este ca rezultatele să fie convenabile și rezonabile din punct de vedere ecologic, iar consecințele lor să fie sustenabile și benefice atât pentru propria persoană cât și pentru celelalte persoane.

            Stagiul Erasmus+ s-a încheiat cu o vizită ghidată a Seviliei și cu o activitate culturală, participarea la un spectacol de flamenco intitulat Pasado, la teatrul Salvador Tavora din Sevilia, imprimând în memorie amintirea inefabilă a unor emoții intense și pasiunea fascinantei și însoritei Andaluzia prin dansul expresiv și temperamental, născut din emoția suferinței, exprimând o filozofie de viață cu referire la reînnoirea trecutului ca parte a personalității noastre prezente și viitoare.

           

                                                                                                                        Ciupu Mariana-Vica

                                                                                                     Școala Gimnazială nr. 4 Suceava









https://www.monitorulsv.ro/Local/2021-06-29/Participare-la-stagiul-de-formare-Erasmus-in-Spania-coordonat-de-Scoala-Gimnaziala-Nr-4-Suceava

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu